Kamilla Enggaard Have: Modig på strategien - har erfaringen

Resumé: Kamilla Enggard Have, Project Vice President, Novo Nordisk, har mere end 20 års erfaring fra medicinal- og pharmaindustrien. I Novo Nordisk har hun fremmet salget af flere diabetesprodukter, opstartet datterselskaber i ni europæiske lande og genskabt vækst på det japanske marked. Hun er i advisory board for Hjertelaegen, har tidligere erfaring fra Skatteankestyrelsen, Lægemiddel Industri Foreningen (LIF) og i bestyrelse for Rigshospitalets Kollegium og Det Farmaceutiske Fakultet, Københavns Universitet. Hun ser frem til at rådgive bestyrelser, som ønsker at udvide deres globale fodaftryk gennem stærk strategisk sparring. Gerne for virksomheder i biotech og pharmaindustrien eller for patient og NGO-foreninger indenfor sundhedsområdet. 

Innovative og kommercielle muligheder
”Jeg tænker strategisk og er modig på visionen med et stærkt øje for det operationelt mulige i vejen til resultaterne. I bestyrelsen er jeg garanten for, at vi ser nye innovative kommercielle muligheder og vælger de mest effektfulde. Men også for, at integriteten altid står øverst i prioriteringen. Det er vejen til de bedste resultater for forretningen,” fortæller Kamilla Enggaard Have, der har supplerende lederuddannelser fra Harvard, INSEAD og London Business School.

I medicinalvirksomheden Novo Nordisk, der har mere 43.000 ansatte i 80 lande og markedsfører sine produkter i mere end 170 lande, har hun ti års ledelseserfaring. Hun har erfaring i at transfomere forretninger og levere vækst i strategiske, kommercielle dele af forskningsprojektlederroller for Novo Nodisk, Takeda og sanofi.

Corporate, ejerledet og opstart i international marked
Kamilla Enggaard Have har erfaring fra corporate, ejerledet og opstart. Som direktør i corporate/hovedkontoret og direkte i markederne i Europa, USA og Japan. Blandt fortjenesterne:

  • Drev diabetes lægemidlet Ozempic® til block buster (1B USD) efter kun 19 måneder på markedet.
  • Byggede og ledte det globale cross-functional lancerings team to at udvikle og aflevere den global præ-lancerings og lancerings strategy
  • Start-up af nye datterselskaber i 9 europæiske lande.
  • Turnaround – tilbage til vækst med lanceringen af nyt diabetes middel Tresiba® i Japan i tæt samarbejde med den lokale lande ledelse.

Strategisk forretningsudvikling til medicinal og sundhedsområdet
Hun fremhæver, at hun kan ”levere og lede strategisk forretningsudvikling til Executive Board, lede signifikante og betydningsfulde globale lanceringer og udvikle og implementere solide turn-arounds ved at drive forandring.”

Interesserne for bestyrelsesarbejde spænder fra virksomheder og organisationer, der ”beskæftiger sig med bio/med-tech og pharma, patient og NGO-foreninger indenfor sundhed og helse samt virksomheder, der ønsker at udvide det globale fodaftryk og som har brug for stærk strategisk sparring”.

LinkedInprofil

Bestyrelses-cv

KIB formidler vederlagsfrit kontakt til Kamilla Enggaard Have som bestyrelseskandidat.

Luk menu